"Zaplanuj z nami swój wyjazd na narty do Szklarskiej Poręby lub Jakuszyc"

Witamy na blogu miłośników biegów narciarskich oraz narciarstwa zjazdowego w Jakuszycach.

Filtr cząstek stałych w samochodzie wyposażonym w silnik diesla spełnia bardzo pozytywną funkcję zarówno dla środowiska jak i komfortu uczestników ruchu drogowego: nie emituje do atmosfery toksycznych oraz rakotwórczych cząstek sadzy. 
Brzmi wspaniale? Owszem, jednak nie wszystko złoto co się świeci!
Tak jak wiele innych elementów wyposażenia pojazdów mechanicznych, również filtr cząstek stałych w samochodzie posiada limit własnej wydajności, który często nie jest tożsamy z kresem życia pojazdu. Filtr cząstek stałych w samochodzie może być mokry lub suchy i obie te grupy posiadają zalety oraz wady. Jeśli chodzi o filtry mokre, dobrze radzą sobie w mieście, a do całego procesu wypalanie filtra dpf nie jest wymagana wysoka temperatura jak i utrzymywanie pojazdu na określonych obrotach. Mokre filtry do sprawnego działania potrzebują jednak uzupełniania odpowiedniego płynu, co generuje dodatkowe koszty. Inną wadą jest to, że dosyć szybko się zużywają.
Jeśli chodzi o filtry suche, gorzej radzą sobie w miejskich warunkach, jednak cechuje je dłuższa żywotność niż filtry mokre. Co robić gdy dojdzie do zatkania filtra? W tym przypadku mamy dwie możliwości: wypalanie filtra dpf lub usuwanie fitra dpf z samochodu. Jeśli chodzi o wypalanie filtra dpf większość serwisów samochodowych oferuje taka usługę. Jest ona jednak skuteczna jedynie gdy filtr nie zostanie zapchany popiołem. Filtr zapchany popiołem należy usunąć. 
Usuwanie fitra dpf z samochodu jest usługą polegająca na wyjęciu filtra oraz oczyszczeniu go odpowiednimi preparatami. Niekiedy oferowane są także usługi całkowitego usuwanie fitra dpf z samochodu, taki zabieg jest jednak nielegalny i może spowodować problemy w sprawnym działaniu pojazdu.
Dowiedz się więcej na http://www.diagnostic-car.pl

Okiem reportera

wypalanie filtra dpf

filtr cząstek stałych w samochodzie

usuwanie fitra dpf z samochodu